رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسابقات جایزه بزرگ فیده| پایان دور ششم و تاریخ سازی طباطبایی در برلین

22:22 - 08 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۲۳۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
طباطبایی اولین استاد بزرگ ایرانی با پیروزی مقابل آنیش گیری ضمن شکستن رکورد بهترین پیروزی تاریخ شطرنج ایران، موفق شد بار دیگر با صعود به مرحله دوم این رقابت‌ها تاریخ سازی کند.

- محمدامین طباطبایی اولین استاد بزرگ ایرانی است که در تاریخ مسابقات جایزه بزرگ آقایان حضور دارد و با پیروزی در مقابل آنیش گیری با ریتینگ ۲۷۷۱، ضمن شکستن رکورد بهترین پیروزی تاریخ شطرنج ایران، موفق شد بار دیگر با صعود به مرحله دوم این رقابت ها تاریخ سازی کند. 

طباطبایی در دور پایانی مرحله گروهی مسابقات جایزه بزرگ فیده، با رنگ مهره سیاه توانست سوپر استاد بزرگ آنیش گیری را شکست دهد. محمد امین با این پیروزی در ۳.۵ امتیازی شد و در صدر گروه قرار گرفت.

طباطبایی اولین استاد بزرگ ایرانی است که در تاریخ مسابقات جایزه بزرگ آقایان حضور دارد و با پیروزی در مقابل آنیش گیری با ریتینگ ۲۷۷۱ ، ضمن شکستن رکورد بهترین پیروزی تاریخ شطرنج ایران، موفق شد بار دیگر با صعود به مرحله دوم این رقابت ها تاریخ سازی کند.

طباطبایی بعد از درخشش در مسابقات جهانی سوچی روسیه توانست جواز حضور در مسابقات گرند پری را کسب کند، حال توانست مقتدارنه به مرحله نیمه نهایی مسابقات جایزه صعود کند تا برای ایران افتخار آفرین باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *